Postitatud Lisa kommentaar

Mis juhtub sinu auto rehviga kui sõita vale rehvirõhuga?

Vale rehvi rõhu korral on võimalikud erinevad tsenaariumid. Juhul kui rehvirõhk on lubatust väiksem on tavapärane see, et rehvis tekivad mõrad, mis vähendavad omakorda rehvi vastupidavust. Mõranenud rehviga ei ole võimalik läbida tehnoülevaatust seega tuleb kahjustada saanud rehv või rehvid välja vahetada.

Vähenenud rehvirõhk võib kulutada ära ka rehviääred, st mustri keskosa on ok, aga ääred on kulunud. Juhul kui kulunud on vaid üks rehvipool, viitab see sellele, et veermikus on kokkujooks vale.

Antud rehvi rõhk on olnud lubatust suurem, mistõttu on kulunud ära rehvi keskosa.

Suurema rehvirõhu korral paisub rehv üle tootja lubatud normi üldjuhul mustri keskosast, mistõttu kulub ära ka rehvimuster keskelt. Sellise rehvi edaspidine kasutamine on ohtlik, kuna kontaktpind tee ja rehvi vahel pole piisav ja pidurdusteekond pikeneb oluliselt.


Kokkuvõtlikult tahaks panna kõikidele autojuhtidele südamele, et oma auto rehvirõhkusid aegajalt üle kontrolliks. Korras rehvirõhkude ja teetruvalisuse vahel on olemas väga otsene seos.

Lisa kommentaar